måndag 13 april 2009

ensamhet


Kreativitet: Morfar undrar vart frimärkena har tagit vägen. Lukas har fäst dem på prydnadsfåglarna, fönstren, blomkrukorna m.m. på verandan. Ang. fåglarna så sa han att den ena har ätit potatis (det är potatis på frimärket) och den andra ägg tror jag att det var. Så självklart!!! :) Helt underbart.


Grilltider...Det är bara att njuta....


Ensam...Barnen har åkt till Skåne och huset är sååååå tomt och tyst. Jag är helt ensam med allt skolarbete som måste göras och mina tankar.
Nu när våren börjar komma så känner jag mer och mer hur jag saknar att ha någon att krypa upp i famnen hos, skratta med och njuta med. Jag vill sitta på uteserveringar tillsammans med goda vänner, dricka öl, skratta, snacka skit och njuta av solen.
Jag vill så gärna träffa rätt person att jag tror att jag tappat min förmåga att se objektivt. Även om något inte känns helt rätt så intalar jag mig själv att kanske och att jag kanske skulle kunna bli kär i den och den...
Jag har svårare att släppa tanken om T än jag trodde, sen träffade jag F förra helgen och det började jättebra och var hur trevligt som helst, men som dagen efteråt blev mest konstigt. Ändå funderar jag på saker som hur det skulle vara om vi kunde snurra tillbaka bandet lite grann och börja om från början på rätt sätt med dejting m.m. utan att ha kravet på sex i bakgrunden...
Men som sagt det jag mest njuter av just nu är att ta mig tid att umgås med vänner, dricka lite öl kanske grilla och bara vara kvällen igenom. Hur underbart som helst! Tänk om det fina vädret kunde hålla i sig och jag kunde få komma iväg iallafall en gång i veckan? Det gör så mycket att få lite inslag som bryter i vardagen. Det är även ett tillfälle att träffa nya människor...
Sen kanske ska påpekas att jag inte bör få ha en mobil efter x antal öl/drinkar...hjälp vad jag har gjort bort mig i fredags *skratt* Men men. shit happens :) Jag får stå för det helt enkelt haha men som sagt nästa gång så är det bäst att telefonen har sms-stopp ;)
Sen MÅSTE jag ta tag i träningen. Har inte gjort annat än lagt på mig de senaste månaderna så nu börjar det bli kris på byxfronten...inte kul alls! Intalar mig själv att när jag har gått ner i vikt så blir jag mer tillfreds med mig själv och min kropp och kommer tycka att det är enklare att våga träffa någon när jag inte behöver nojja mig för mycket om mina valkar ;) Men å andra sidan kanske jag inte behöver nojja mig för dem nu heller...Fast ändå, de ska bort! :)


kram på er, ut och njut av våren och kärleken!